15 października 2012

Nokia Lumia 800


Niedawno miałem przyjemność testować telefon Nokia Lumia 800 w kolorze czarnym. Jest to wegług mnie obok iPhone telefon z najładniejszym dizajnem. Jednolita bryła z wypukłym ekranem prezentuje się świetnie, dodatkowo czarny kolor telefonu oraz tła w Windows Phone 7.5 tworzą wrażenie jakby ekranem były tylko kafelki wyświetlane w Menu. By zobaczyć gdzie się zaczyna obuwowa a gdzie kończy ekran trzeba ustawić telefon pod światło. Bardzo mi się podoba również zaślepka na gniazdo do ładowania/podłączania do komputera oraz łatwa do wyciągania tacka z kartą micro sim.

Do Lumii dodatkowo dorzucany jest pokrowiec z pewnego rodzaju gumy, który niestety ciężko się nakłada lecz po założeniu telefon wygląda równie zgrabnie.

Windows Phone.

Lumia 800 to mój pierwszy dłuższy kontakt z systemem Windows Phone, dzięki czemu mogłem się mu bliżej przyjrzeć. Odruchowo szukałem w Marketplace aplikacji z iPhone i większość najpotrzebniejszych znalazłem. Do innych szybko udało mi się znaleźć odpowiednio wyglądające Windowsowe odpowiedniki. Wyjątkiem było YouTube, która jest po prostu skrótem do mobilnej wersji strony, co jest mówiąc krótko niewygodne.

Klawisz wyszukiwania w Lumii przenosi mnie do pełnej wyszukiwarki Bing gdzie pasek wyszukiwania jest bardzo maluteńki, nie jest zoptymalizowany pod telefon komórkowy. Samo pisanie jest wygodne jak w iPhone. Brzydko jedynie wygląda orientacja pozioma kiedy klawiatura jest nieco z boku bo z drugiej strony pojawiają się przyciski Menu aktualnej aplikacji. (Nie będzie screenshotów, bo Lumia tego nie umie, ma być w WinPho 8).

Tymczasem bawię się większym bratem Lumią 900. Niedługo o niej na blogu.