23 marca 2011

Nowy Blogger

Podczas targów (festiwalu?) SXSW, Google podsumował to, czym do 2010 roku był Blogger - najpopularniejsza platforma do blogowania. Nie zauważylłem, żeby ktoś z polskiej blogosfery to odnotował, więc może ja się podejmę. Na poniższym filmie przedstawiono kilka wykresów i danych przedstawiających spory sukces bloggera. Największym plusem jest chyba stabilność serwisu w porównaniu z np. WordPressem (tym darmowym), Blogger nigdy nie zanotował zadyszki, nigdy nie było problemu z zalogowaniem się, by napisać posta lub odwiedzedzić bloga. W końcu, za wszystko odpowiedzialny jest gigant Google. Jednak dzisiaj to na WordPressie (już nie tym darmowym, lecz z prywatnym hostingiem postawione jest większość blogów, czy nawet profesjonalnych serwisów informacyjnych.

Google obiecuje, że rok 2011 bedzie dla Bloggera jeszcze lepszy. Przedstawia kilka nowych pomysłów. Między innymi, nowy kokpit, rozbudowane statystyki czy sprytny system wyszukujący blogi o podobnej treści, jak ten, który aktualnie przeglądamy. Nowych funkcji w bloggerze ma być jeszcze wiecej, ale Google narazie zasłania się informując, że więcej ujawnić nie może. Nie podaje też kiedy dokładnie nowe zmiany zostaną wprowadzone. Mój blog stoi na bloggerze, więc mnie osobiście te zmiany cieszą. Dotychczasowy kokpit wygląda nieco przestarzale, podobnie jak okno tworzenia posta. Rozbudowane statystyki też się przydadzą. Film oraz zrzuty ekranu z nowego bloggera w rozwinięciu posta.



Edytor postów

Kokpit

Zdjęcia oraz film pochodzą z bloga Google

P.S. To mój setny post na tym blogu, a dziś mija 5 lat od kiedy go założyłem. ;)